فرمانداری شهرستان کرج

تاریخ ایجاد خبر : چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت : ۱۵:۴۴

پاکسازی مسیرهای گردشگران نوروزی از تأکیدات نماینده عالی دولت در استان است/ شرایط کرج و البرز با سایر استانها قابل قیاس نیست/ زمینه خدمت رسانی در اسکان های اجباری مسافران نوروزی پیش بینی شود/ لزوم افزایش چشمه ها و سرویس های بهداشتی در مسیر گردشگری جاده چالوس

معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری شهرستان کرج با اشاره بر تأکیدات استاندارالبرز مبنی بر پاکسازی مسیرهای گردشگران نوروزی گفت: کلیه بسترها و امکانات خدماتی و گردشگری برای رقم خوردن سفری خاطره انگیز برای مسافران و گردشگران به ویژه در مسیر جاده چالوس باید اندیشیده شود.


 
به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری البرز و فرمانداری ویژه شهرستان کرج، بدنبال دستور العمل وزارت کشور در طرح استقبال از بهار و وظایف ابلاغی از سوی استانداری البرز، اولین جلسه ستاد استقبال از نوروز این شهرستان به ریاست «مهندس حسین شریف کاظمی» معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری کرج و به دبیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.
مهندس شریف کاظمی در این جلسه با بیان اینکه نوروز دستگاه های اجرایی باید با برنامه ریزی، پویا و هدفمند برنامه های استقبال از بهار را به انجام رسانند، گفت:در حوزه های ستادی و بصورت بالا دستی دستورالعمل های لازم ابلاغ شده است.
کرج و البرز گلوگاه و حلقه مواصلاتی ۱۴ استان کشور
وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و سوق الجیشی  بودن کرج و البرز بعنوان گلوگاه عبوری و حلقه مواصلاتی 14 استان کشور که شاید با بسیاری از استانها نیز قابل قیاس نباشد، لذا باید به ویژه در بزرگراه های کرج – قزوین و کرج – چالوس که نماد توریستی و شاخص کشور محسوب می شود و جاذبه های خود را دارد با نگاه ویژه ای وارد عمل شد.
** پاکسازی مسیرهای تردد مسافران و گردشگران از تأکیدات استاندارمحترم است
معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری کرج با بیان اینکه پاکسازی مسیرهای تردد مسافران و گردشگران نوروزی از تأکیدات استاندارمحترم نیز می باشد، تصریح کرد: با مشارکت شهرداری های کرج، کمالشهر و آسارا و بخشداریهای مرکزی و آسارا همچنین سایر ادارات متولی امر، نسبت به پاکسازی مسیرها و استقبال از بهار تمهیدات لازم اندیشیده شود.
مهندس شریف کاظمی همچنین با اشاره به تجربه توقف های چند ساعته در محور کرج – چالوس در ایامی خاص، تاکید کرد: پایگاه های اسکان مسافران و تأمین سوخت مورد نیاز در این مسیرها از پارامترهای حساسی است که باید در دستور کار قرار داشته باشد.
معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری کرج گفت: باید با تدابیری که در امور خدماتی به ویژه در محورهای درون شهری و برون شهری اندیشده می شود، شرایط آرامش را برای مسافران فراهم آوریم.
وی افزود: تا جایی که این امکان وجود دارد بسترهای خدمات الکترونیک افزایش یابد تا اقداماتی از قبیل خرید بلیط نوروزی و... به کاهش ترددهای درون شهری منتهی شود.
* شهر به فضای نوروز آراسته شود/ اعلام لیست کشیک های نوروزی
مهندس شریف کاظمی ادامه داد: شهرداری ها  با فضاسازی محیطی در میادین، ریفوژها و گذرگاه ها و پارک های شهر فضا را متناسب با ایام نوروز آراسته و مهیا نمایند.
معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری کرج همچنین بر ضرورت اعلام لیست کشیک های نوروزی نیز تاکید کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه در ایام نوروز محور کرج – چالوس یکی از نقاط  پر تردد گردشگران است لذا پیش بینی چشمه ها و سرویس های بهداشتی سیار نیز در کنار چشمه های ثابت در دستور کار باشد تا رفاه بیشتری برای مسافران فراهم آید.
** ضرورت استقرار تیم های خدماتی و امدادی در طول سفر
اختصاص و استقرار تیم های خدماتی از جمله،  آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس و.. در مسیرهای جاده چالوس از دیگر نکاتی بود که معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری کرج بر آن تأکید داشت.
** لزوم معرفی بسترهای گردشگری شهرستان کرج به مسافران نوروزی
معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری کرج همچنین برضرورت معرفی نقاط گردشگری شهرستان کرج به ویژه در مسیر جاده چالوس تأکید کرد و افزود: پیست بین المللی دیزین و هتل ها و مراکز گردشگری خوبی در این منطقه وجود دارد که باید بیشتر معرفی و اطلاع رسانی شود.
گفتنی است، در این جلسه دو ساعته، نمایندگان عضو در ستاد سفرهای نوروزی شهرستان کرج نیز گزارشی از برنامه های خود ارائه دادند.
 
 
 

فایل دانلود:

کد خبر : 11527

منبع : فرمانداری کرج

تعداد بازدید : ۳۳۶

چاپ :


نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   PleaseSendVote
کد امنیتی :


آمار بازدیدکنندگان
نظرسنجی
اوقات شرعی
نظر شما در مورد طراحی سایت چیست؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فرمانداری کرج بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع آزاد می باشد.
آدرس : کرج - عظیمیه - خیابان طالقانی شمالی - شهرک اداری